Babyvärldens Forum Registrera Logga in Min profil Inbox Adressbok Mina abonnemang

Mina forum Fotogalleri Medlemslista Sök Kalendrar Anmäl Logga ut

Tillbaka till Babyvärldens förstasida

profylax funkar!!

Visa relaterade trådar: (i detta forum | i alla forum)

Inloggad som: Guest
Användare i detta ämne: ingen
  Utskriftsvänlig version
Alla Forum >> [Faser] >> Förlossning >> profylax funkar!! Sida: [1]
Logga inn
meddelande << Gamla ämnen   Nyaste ämnena >>
profylax funkar!! - 30.03.2009 10:20:13   
lill@jag

Status: inte inloggad
Vill bara tipsa alla som är rädda inför att föda sina barn att gå en profylaxkurs för att förbereda sig och sin partner.
Det finns kurser runt om i landet.

Förlossningen ska vara en händelse av lycka, som ni med spänning ser fram emot att gå igenom!

Lycka till-kramar!
Inlägg nr.: 1
SV: profylax funkar!! - 28.04.2009 22:10:34   
roastedmama

jagf kan bara instämma! kursen gör en lugn o jag kände helt klart att nu, är min man definitivt med på vad vi är inne på. han o jag har fått en massa bra redskap att ta till när det "trycker på"  !

(som svar på lill@jag)
Inlägg nr.: 2
SV: profylax funkar!! - 05.05.2009 13:16:24   
Ann80

skönt att höra att ni är nöjda med profylax. Jag är barnmorska o på mitt sjukhus har alla barnmorskor fått gå en kortkurs hos ANnas profylax. Jag känner att det blir en härlig teamkänsla av att kunna sstötta paret som föder i det de gör.

OCh jag är övertygad om att profylaxandning o beröring minskar stressen hos föderskor. För en stress kan ju vara att partnern inte förstår vad han eller hon ska göra. Kurserna är ju verkligen praktiskt bra för partnern tror jag.

Kurserna borde subv. från regeringen!!!

(som svar på lill@jag)
Inlägg nr.: 3
SV: profylax funkar!! - 08.05.2009 12:21:14   
Corinne

men nu måste jag bara säga ett o annat...

visst profylax i all ära, men egentligen är det väl så att den kursen inte tar upp smärtlindring. Och just nu känner jag mig lite trött på allt prat om att föda naturligt och möta smärtan. För precis som jag nyss läste på förstasidan här på babyvärlden, så borde vi föda som en man. Dvs inte för nåt i världen tillåta att vi måste ha så ont! Det finns ju smärtlindring!!! Herregud, ja men föreslå det då som barnmorska och prata inte bara om PROFYLAX.

Läste i nån annan tidning att det finns kvinnor som talar varmt om "the orgasmic birth" -med andra ord att förlossningen skulle kännas som en orgasm! Jag vet inte, men det var inte riktigt så jag upplevde det.... Snarare motsatsen.

Låt människor få ha ont om de har det!!!!!

(som svar på lill@jag)
Inlägg nr.: 4
SV: profylax funkar!! - 02.08.2009 16:53:37   
moxxo

hhåller med föregående...hade världens manliga ledare fött barn, hade det funnits en hel radda underlättande saker vid födande!!

(som svar på Corinne)
Inlägg nr.: 5
Sida:   [1]
Alla Forum >> [Faser] >> Förlossning >> profylax funkar!! Sida: [1]
Flytta till:

Nytt meddelande Inga nya meddelanden
Aktuellt tema m/ nya meddelanden Aktuellt tema
Låst tema m/ nya meddelanden Låst tema
 Skapa ny tråd
 Svara på meddelande
 Skicka ny röstning
 Rösta